Taniqli logotiplarga berkingan 10ta belgi
Taniqli logotiplarga berkingan 10ta belgi
Butun jahonga ma’lum brendlarni logotiplari bizni atrofimizda har joyda: televizion reklamada, ishga ketishda, tasodifiy yo’lovchilarni futbolkasida. Va 90% holatlarda biz hattoki bilmaymizki, bu abstrakt chiziqlar ichida qanday ma’no yashiringan.
Biz sizlarga aytib va ko’rsatib berishga qaror qildik, aslida bu logotiplar nima ma’no ega ekanligini.

McDonald’s

McDonald’s

McDonald’sni birinchi restoranlarini arxitektori, binolarni ikkita oltin arkalar bilan bezatishni o’ylab topdi, va ular fast fudni belgilari bo’lib qolishdi. Kechroq kompaniya bu logotipdan voz kechmoqchi bo’ldi, lekin ularni fikridan psiholog Luis Cheskin qaytardi. Uni aytishi bo’yicha, belgi teskari qo’yilgan ayol qo’qragiga o’hshaydi va odamlarga tashvishsiz bolalik haqida eslatib turadi.

Chanel

Chanel

Bu logotipni o’zgacha va romantic hikoyasi bor. Uni Koko Shanelni o’zi chizgan, usha paytda u Nitsadagi  Château Crémat qasrida edi. Bitta ma’lum bo’lgan afsonaga ko’ra, qasrni qumbazli shaklidan ilhomlanib shu logotipni chizgan. 

Ko’pchilik harflar sehrini aytib o’tishadi, ahir CC – bu faqatgina qasrni nomini birinchi harflari emas, Koko ismi sharifini birinchi harflari ham. 

Google

Google

Google logotipi uchun 3ta asosiy ranglar tanlangan: qizil, sariq va ko’k. Shuni ko’rish mumkinki, bu ranglar belgilangan algoritm bo’yicha paydo bo’lishadi. Mantiqni faqatgina yashil harif buzadi, aslida u asosiy. Bunday kutilmagan yashil bilan dizaynerlar shuni aytmoqchi bo’lishganki, Google stereotiplarni buzadi va odatiy qoidalar bo’yicha o’ynamaydi. 

Gillette

Gillette

Bir ko’rishda Gilette logotipi – shunchaki marka nomi. Lekin diqqat bilan qarasa,  shuni ko’rish mumkinki, G va I harflar qirg’oklari mashxur britva stanoklari lezviyalar shaklini qaytaradi. 

Mitsubishi

Mitsubishi

Bu logotipni asosida Ivasaki oilasini gerbi bor, u Mitsubishi kompaniyasini boshlanishida turgan. Ularni gerbi - 3ta bir biriga tahlangan brilliantlardir. 3ta brilliant ishonchni, butunlikni va omadni ramzidir, qizil rang esa – dadillik. Bundan tashqari Yaponiyada ishonishadiki, aynan rang mijozlarni jalb qiladi.

Goodwill

Goodwill

Goodwill — butun jahonga ma’lum notijorat tashkilot, ovqat, kiyim va birinchi zarurat buyumlarini to’plab muhtojlarga beradi. Tashkilot hodimlari shunga ishonishadiki, yahshilikni faqat bayramlarda emas, balki har kuni qilish kerak. Aynan shuning uchun ularning logotipi – bu G harfi, u olisdan jilmayishni eslatadi. 

FedEx

FedEx

Ko’plab odamlar birdaniga ko’rsatkichni payqashmedi, u E va X harflar orasida yashiringan, lekin uni bir marta payqaganlar, keyinchalik logotipda birinchi o’rinda uni ko’rishadi. Dizaynerlar niyatiga asosan, aynan shu ko’rsatgich mijozlarni ongiga ta’sir qilishi kerak, tezlikni ramzi bo’lishi kerak va kur’er hizmatiga ishonch bildirishi kerak.

Nike

Nike

Logotip dizayni uchun student Carolyn Davidsonga 1975 yilda atiga 35 dollar to’lashagan. Shuni topish qiyin emaski, bu butun jahonga ma’lum belgi qadimgi misr hudosi Nikani qanotini timsoli, u jangchilarni g’alabaga ilhomlantirar edi

Pepsi

Pepsi

Meksikani barcha muqaddaslar Kuniga (Barcha olamdan o’tganlar hotirasi kuni) Pepsi kompaniyasi mahsulotni teskari logotip bilan chiqardi. Ko’pchilik bu shunchaki ishlab chiqarishni hatosi deb o’ylashgan, lekin zehni o’tkirlar tushinishdi, bu holatda logotip “isded” deb o’qiladi, bu esa “is dead” iborasini juda eslatadi, ya’ni “u o’lgan”

Le Tour de France

Le Tour de France

Agar siz bu mashxur velopoyga Tur-de_Frans logotipini million marotaba ko’rgan bo’sangiz ham, balkim, siz hech qachon ahamiyat bermagansiz, unda velosipedist rasmi yashiringan. Yahshiroq qarang, R harfi – bu uning tanasi, quyosh esa – g’ildiragi.

Ваша реакция?

Сообщения из Facebook